Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.
Aktualnie cały świat boryka się z pandemią. Widać, że wiele krajów nie jest przygotowanych do takich nagłych sytuacji kryzysowych. Co więcej kryzysy nie tylko są spowodowane wirusami, mogą bowiem mieć różne źródła, których często przewidzieć nie można, jak stany klęsk żywiołowych, wypadki. Rolą organów administracji publicznej jest więc jak najlepsze przygotowanie i zaplanowanie działań na wypadek wystąpienia stanów zagrożenia.
Chcesz dołączyć do projektu? Czekamy właśnie na Ciebie. Nie krępuj się, skontaktuj się z nami już teraz.